نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

چرا قیمت نگین، هنگام فروش و تعویض طلا کسر میشود؟

با توجه به افزایش توجه مردم به ابعاد سرمایه گذاری طلا، در بخش زیورآلات طلا نیز یکی از سوالات پرتکراری که ما این روزها در بخش پشتیبانی طلا ملک ثابت با آن روبرو میشویم، درباره قیمت نگین ها و ارزش آنهاست.

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید...

  

نگین ها و سنگ های تزئینی طبیعی و صنعتی ، همواره بخش جدائی ناپذیر زیورآلات طلا سنتی و مدرن بوده اند. درخشندگی و تناسبی که نگین ها با رنگ ها و تراش های مختلفشان میتوانند با ترکییب طلا و نقره و ... ایجاد کنند همواره مورد توجه طراحان مد و طراحان ساخت مصنوعات طلا بوده است. از عواملی که قیمت این سنگ ها را مشخص میکند، فروانی و کمیاب بودن، تکنولوژی ساخت، نوع تراش، طبیعی یا صنعتی بودن آنها و ... میباشد که در مبحث جواهرات یا سنگ های قیمتی باید در مقاله ای جداگانه به آنها پرداخته شود.

 

اما اگر بخواهیم سوال اصلی این مقاله را ریشه یابی کنیم باید گفت که از آنجایی که طلا، به عنوان سرمایه ای نقد در بازار مورد خرید و فروش قرار میگیرد، تعویض و خرید طلا از مشتریان (همراه با فاکتور خرید معتبر)، در مغازه های طلافروشی و ... امری مرسوم است. اما باید توجه کرد که فروش مجدد این طلا به عنوان طلای دست دوم توسط طلافروشان ، توسط اتحادیه های طلا و جواهر کشور، به عنوان امری غیر قانونی شناخته میشود، در نتیجه فروشندگان طلا باید مصنوعات مستعملی را که خریداری کرده اند برای تبدیل به طلای آب شده ( طلای آب شده چیست؟ ) و استفاده مجدد این طلا در ساخت مصنوعات طلای جدید و دست اول استفاده کنند. در نتیجه فروشندگان طلا با کسر هزینه هایی چون اجرت ، طلای شما را به عنوان کالای مصرفی و قابل استفاده مجدد خود خریداری میکنند. 

 

اما نکته اصلی و قابل توجهی که در اینجا وجود دارد آن است که بسیاری از نگین های به کار رفته در مصنوعات طلا، این قابلیت را دارا نیستند.  (البته این مورد مستثنی از کارهای جواهر و سنگ های جواهر خاص ارائه شده در گالری ها میباشد.) 
عواملی چون عدم قابلیت استفاده مجدد به دلیل قدیمی شدن و عدم امکان استفاده در مدل های جدید، تغییر رنگ های جزئی که ممکن است از دید مشتریان پنهان باشد و ... باعث میشود که نگین ها ارزش خود را از دست داده و خریداری نداشته باشند.


 در اینجا ذکر این نکته ضروری است که در وبسایت ملک ثابت ، اکثر کارهای با نگین اتمی هزینه نگین آنها کسر شده و سعی شده تا حد امکان هزینه های نگین ها و ملحقات اضافه شده در کارها به صورت شفاف در جزئیات قیمت و راهنمای محصول ذکر شود. برای مثال انگشترهای طلا نگین دار طرح جواهر و یا گردنبند های طلا شوپارد که تنوع بالای آنها نیز در وبسایت ارائه شده است، وزن نگین های اتمی، و سنگ های استفاده شده در ساخت کار کامل کسر شده و وزن طلای خالص در محاسبه ی محصول محاسبه شده است.

 

 انگشتر طلا با وزن نگین کسر شده
ا
نگشترهای طلا نگین دار

 

 

گردنبند طلا با سنگ رنگیگردنبند طلا با سنگ

 

اما در تعداد محدودی از کارهای موجود در روی بازار و همچنین وبسایت ملک ثابت، مانند دستبندهای طلا با برند پورتوفینو که در عکس زیر مشخص است، با توجه به قیمتی بودن سنگ ها، و ناچیز بودن وزن نگین ها ممکن است قیمت نگین ها به همراه وزن محصول محاسبه گردد، اما توجه به این نکته ضروری است که این نگین ها قابلیت استفاده مجدد نخواهند داشت و اگر نگاه شما صرف سرمایه گذاری در خرید طلا است میتوان تصمیم گرفت که باید از زیبایی این کالای لوکس در صنعت طلا صرف نظر کرد؟ یا این هزینه برای زیبایی شما نا چیز خواهد بود 

 دستبند طلا پورتوفینودستبند طلا پورتوفینو

  

با وجود شفافیت قیمت محصولات وبسایت و جزئیات آنها بروی وبسیت ملک ثابت ، این مقاله با توجه به افزایش دقت و حساسیت مشتریان عزیز در خرید زیورآلات توسط تیم تولید محتوای وبسایت ملک ثابت تهیه و تولید شده است . 

 

سپاس از همراهی شما مخاطبین عزیز وبسایت فروش آنلاین طلا ملک ثابت