نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی 16 برند معروف طلا و جواهر - پارت دوم (میکیموتو)


  جواهرات مروارید میکیموتو
 
دومین برند‌ معروف طلا و جواهر در جهان که ما در لیست خود معرفی می‌کنیم برند میکیموتو از کشور ژاپن می‌باشد که در سال توسط یوکی می‌کی موتو در ژاپن تأسیس شد. کوکیچی میکی موتو، اولین کسی در جهان بود که با موفقیت مروارید را پرورش داد‌گام در فرهنگ ساخت زیورآلات مروارید است. روش ایجاد شده توسط یوکی می‌کی موتو بیش از۱۰۰ سال است که از طریق نسل‌ها منتقل شده است. همچنین این برند معروف طلا و جواهر اولین برند جواهرات با تم مروارید در جهان است و امروزه یکی از برترین برند‌های جواهرات لوکس جهان شناخته شده است و در کلکسیون بسیاری از دوستداران طلا و جواهر می‌توانید گردنبند طلا و مروارید و یا انگشتر مروارید از این برند خاص ژاپنی ببینید.

  


میکیموتو
فصل جدیدی در تاریخ برند زمانی آغاز شد که کوکیچی میکیموتو موفق شد اولین مروارید پرورش یافته جهان را بسازد.

 

مرواریدهای طبیعی بسیار نادر هستند. در طبیعت، کمتر از یک در هزار صدف ممکن است در طول عمر خود مروارید تولید کند: از این رو، قبل از ایجاد مرواریدهای پرورشی، فقط برای ثروتمندان یک لوکس بود. کوکیچی میکیموتو تصمیم گرفت مرواریدهایی را پرورش دهد که مورد علاقه مردم سراسر جهان است. رویاپرداز بود و نگذاشت خوابش بمیرد. او اولین کسی بود که در سال 1893 یک مروارید نیمه کروی را با موفقیت کشت داد. او به تلاش خود برای پرورش انواع مختلف مروارید، از جمله مروارید سیاه و سفید پرورش یافته دریای جنوبی ادامه داد.

 

  پیشگام در آوردن جواهرات مدرن به ژاپن با ترویج فرهنگ زیبایی با جواهرات 
 

کوکیچی صنعتگران ماهری را به اروپا فرستاد تا آخرین تکنیک ها و سبک های طراحی جواهرات از جمله آرت دکو و آرت نوو را بیاموزند. او با استفاده از تجربه و دانشی که آنها از اروپا به ارمغان آوردند، دهه ها را صرف ترکیب صنایع فلزی سنتی ژاپنی و تکنیک های ساخت اروپایی کرد تا سبک متمایز Mikimoto را ایجاد کند. او فراتر از اینکه مبتکر مرواریدهای پرورشی است، موفق شد پایه و اساس تولید جواهرات مدرن در ژاپن را بسازد.

 

  
مرواریدهای Mikimoto پس از برنده شدن در دادگاه پاریس، در نهایت به عنوان جواهرات در بازارهای جواهرات جهان شناخته شدند.
 

در سال 1921، مقاله ای در یک روزنامه لندن منتشر شد که ادعا می کرد "مرواریدهای پرورشی که توسط یک تاجر ژاپنی خاص فروخته می شود، فقط تقلیدی از مروارید واقعی هستند و گمراه کننده است که به آنها برچسب مروارید بزنیم، در حالی که نیستند". حمله به مرواریدهای پرورشی به عنوان تقلب بسیار شدید شد و بعدها به یک دعوی قضایی تبدیل شد که به عنوان "محاکمه پاریس" شناخته شد. سرانجام میکیموتو در نبرد حقوقی در دادگاه فرانسه پیروز شد و اجازه یافت. از طریق این فرآیند بود که میکیموتو و مرواریدهای پرورشی آن شهرت جهانی پیدا کردند.
 

  

بزرگترین مخترع آمریکا، توماس ادیسون، از مرواریدهای پرورش یافته میکیموتو در هیبت بود. وی خاطرنشان کرد: این یکی از عجایب جهان است که توانستید مروارید را پرورش دهید. 

 
در سال 1927، کوکیچی طی یک تور به ایالات متحده و اروپا با مخترع همکارش، توماس ادیسون، ملاقات کرد. ادیسون اعلام کرد: "این یک مروارید پرورشی نیست، یک مروارید واقعی است. دو چیز وجود دارد که نمی توان در آزمایشگاه من ساخت، الماس و مروارید. این یکی از شگفتی های جهان است که شما توانستید مروارید را پرورش دهید. این چیزی است که از نظر بیولوژیکی غیرممکن است." کوکیچی از سخنان مردی که واقعا ارزش نوآوری او را درک کرده بود بسیار تشویق شد.