نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی معروف‌ترین برند‌های طلا و جواهر دنیا_ پارت چهاردهم (فرد)-

Fred Joaillier که بیشتر با نام فرد شناخته می شود، یک برند فرانسوی جواهرات و ساعت است که در سال 1936 توسط فرد ساموئل در پاریس تاسیس شد و توسط شرکت "فرد پاریس" اداره می شود.
 
این شرکت بیش از پنجاه فروشگاه خود را در سراسر جهان و خرده فروشی های مختلف در حدود سی کشور جهان دارد.
 

این شرکت از سال 1995 تحت مالکیت گروه LVMH است.
 

 
بنیاد و آغاز
 

 

سرنوشت برخی از مردم پر از ستاره است، اما این الماس ها، مرواریدها و سنگ های رنگارنگ بودند که سرنوشت فرد ساموئل را رقم زدند. او در سال 1908 در آرژانتین در خانواده‌ای که با چنین سنگ‌های قیمتی کار می‌کردند به دنیا آمد و به مرواریدهای پرورشی علاقه داشت و به عنوان یک متخصص برجسته در این زمینه شناخته شد. او با بهترین نمونه‌ها کار کرد، به‌ویژه نمونه‌هایی با رنگ صورتی مایل به کرم که اکنون با نام «FRED-colored» شناخته می‌شود. از اوایل دهه 1950، زمانی که پادشاه و ملکه نپال جواهراتی را به او سفارش دادند که با ساری های دربار مطابقت داشته باشد، سنگ های رنگارنگ خلاقیت او را برانگیخت. او با الهام گرفتن از ابریشم‌های درخشان ، رنگ‌های آن‌ها را با پالت تقریباً نامتناهی از یاقوت کبود یا الماس منعکس کرد.
 

به این منبع الهام بی پایان، او عشق خود به دریا را اضافه کرد که قدرت و شکوه آن باعث ایجاد چندین فصل مشهور در تاریخ مزون شد.
 
حساسیت زیبایی شناختی طبیعی فرد ساموئل، همراه با دیدگاه رادیکال او به جواهرات به عنوان بخشی از زندگی روزمره، به ویژه برای زنان، او را قادر ساخت تا برندی به همان اندازه که متمایز است، بی انتها بسازد. او که در سال 1936 خود را به عنوان یک جواهرساز خلاق معاصر توصیف کرد، ادعای مدرنیته را بر اساس جواهرات برجسته، قطعاتی با خطوط گرد و انحنا داشت.
از سال 1996 تا 2012، FRED به طراح و خالق یان سیکارد، رئیس استودیوی خلقت، تصور بسیاری از تحقق جواهرات و جواهرات عالی را سپرد.
 

امروزه، Maison FRED عشق بی چون و چرای بنیانگذار خود به نور خورشید و رنگ را با خلاقیت های الهام گرفته از خورشید ارج می نهد و تسلط خود را در شخصی سازی و تطبیق پذیری کامل مجموعه های خود نشان می دهد.
 
 


توسعه و تنوع (1960-1990)
 

از دهه 1960 به بعد، زمانی که پسران فرد ساموئل، هنری و ژان، به این تجارت پیوستند، شرکت رشد پایداری را تجربه کرد. آنها با هم بوتیک های مختلفی را در فرانسه، موناکو و ایالات متحده افتتاح کردند. آنها همچنین تصمیم گرفتند با افتتاح «6 رویال» در منطقه 8 پاریس در سال 1975، طیف محصولات خانه را گسترش دهند، بوتیکی که به فروش کالاهای چرمی و لوازم جانبی لوکس اختصاص داشت.
 

در آن زمان و برای سال‌ها، این شرکت ساعت‌هایی از جمله برندهایی مانند Piaget، Rolex، Baume & Mercier و Audemars Piguet را توزیع می‌کرد.
 

در دسامبر 1962، فرد اولین فروشگاه خود را در فرودگاه اورلی افتتاح کرد که ترمینال افتتاح شد.
 

این شرکت شهرت خود را با همکاری با هنرمندان مشهور: ژان کوکتو و برنارد بافت برای خلق جواهرات خود در سال 1962 و 1971 و سپس با سازماندهی نمایشگاهی از جواهرات براک در سال 1972 به دست آورد. برای افتتاحیه بورلی هیلز. بوتیک در سال 1977، بشقاب های حکاکی شده توسط پیکاسو که "دگردیسی های اووید" را نشان می داد، به نمایش گذاشته شد. در طول سال ها، هنرمندان دیگری مانند میروسلاو بروژک، آرمان و حتی ژان پل گود با این شرکت کار کرده اند.
 

 
 

از سال 1990 تا به امروز
 

در دهه 1990، فرد با 12 مغازه از پاریس تا بورلی هیلز، از نیویورک و هیوستون، تا مونت کارلو، کن و ژنو، به یکی از ده جواهرساز برتر جهان تبدیل شد. همچنین در این زمان بود که خانه به بازارهای آسیایی گسترش یافت و اولین بوتیک خود را در سال 1994 در توکیو افتتاح کرد.
 

این شرکت با امضای گردنبند الماس و یاقوتی که جولیا رابرتز در فیلم زن زیبا در سال 1990 به تن کرد و همچنین جواهراتی که کاترینا مورینو در کازینو رویال در سال 2006 به تن کرد، با سینما مرتبط شد.
 

در سال 1995، فرد Joaillier توسط گروه LVMH خریداری شد و Dominique Watine-Arnault اولین مدیر زن این شرکت شد.
 

در سال 2011، پس از اینکه در سال 2009 به همراه Melvil Poupaud برای یک کمپین به چهره این برند تبدیل شد، کیت ماس ​​مجموعه جواهراتی را با الهام از خالکوبی های خود با جواهرساز راه اندازی کرد.
 

در سال 2015، Fred پرچمدار اصلی خود را پس از 15 سال در شماره 7 Place Vendôme به خیابان 14 Rue de la Paix در پاریس منتقل کرد.
 

در ژوئن 2017، این شرکت اولین بوتیک خود را در چین در شانگهای افتتاح کرد.
 

در سال 2017، در کنفرانس Viva Technology، این شرکت از "Atelier Fred" یک ابزار دیجیتالی رونمایی کرد که امکان سفارشی سازی دستبند "Force 10" را با انتخاب رنگ، مواد و سنگ های قیمتی فراهم می کند. این نوآوری برنده سه جایزه شد: "مدال طلایی تجربه مشتری" در جایزه تعالی بازاریابی 2017، "بهترین استفاده از فناوری" در استراتژی های جایزه بزرگ و "جایزه خرده فروش متصل 2017".
 

در سال 2018 مدیریت به چارلز لئونگ سپرده شد که توسط والری ساموئل، معاون مدیرعامل و مدیر هنری از سال 2017،  که نوه طراح هم است .
 

 در سال 2018، فروشگاه توکیو این شرکت به منطقه Ginza نقل مکان کرد.
 

برای دیدن جدیدترین دستبند ها و انگشتر های برند فرد به وبسایت ما سر بزنید.
 

 
انگشتر طلا
 
دستبند طلا
 
گردنبند طلا
 
گوشواره طلا
 
آویز طلا
 
نیم ست طلا
 
سرویس طلا