نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی 16 برند از معروف‌ترین برند‌های طلا و جواهر دنیا_ پارت دوازدهم (ون کلیف آرلپز)-

Van Cleef & Arpels یک شرکت فرانسوی جواهرات لوکس است. در سال 1896 توسط الماس تراش هلندی آلفرد ون کلیف و پدرشوهرش سالومون آرپلز در پاریس تاسیس شد. قطعات آنها اغلب دارای گل، حیوانات و پری است و توسط نمادهای سبک و سلطنتی مانند گریس کلی، ژاکلین کندی اوناسیس، دایانا، پرنسس ولز، آوا گاردنر، فرح پهلوی، اوا پرون، الیزابت تیلور، دوشس پوشیده شده است. ویندزور و ملکه نازلی مصر.

 

اولین شعبه ون کلیف

 

تاریخچه

 

 الماس تراش هلندی آلفرد ون کلیف و پدرشوهرش سالومون آرپلز این شرکت را در سال 1896 تأسیس کردند. در سال 1906، پس از مرگ آرپلز، آلفرد و دو برادر همسرش، چارلز و جولین، فضایی را برای Van Cleef & Arpels در 22 Place Vendôme، روبروی هتل ریتز، جایی که Van Cleef & Arpels اولین بوتیک فروشگاه خود را افتتاح کرد. سومین برادر آرپلز، لوئیس آرپلز، در سال 1913 به این شرکت پیوست.

 

Van Cleef & Arpels بوتیک‌هایی را در استراحتگاه‌های تعطیلات مانند Deauville، Vichy، Le Touquet، Nice و Monte-Carlo افتتاح کرد. در سال 1925، یک دستبند Van Cleef & Arpels با رزهای قرمز و سفید که از یاقوت و الماس ساخته شده بود، برنده جایزه بزرگ نمایشگاه بین المللی هنرهای مدرن صنعتی و تزئینی شد.

 

دختر آلفرد و استر، رنه (متولد راشل) پوسانت، مدیریت هنری شرکت را در سال 1926 بر عهده گرفت. پوسانت برای بیست سال بعد از نزدیک با نقشه‌کش رنه سیم لاکاز همکاری کرد. Van Cleef & Arpels اولین جواهرسازان فرانسوی بودند که در ژاپن و چین بوتیک افتتاح کردند. Compagnie Financière Richemont S.A این شرکت را در سال 1999 خریداری کرد.

 

تاج فرح پهلوی

 

در سال 1966، Van Cleef & Arpels وظیفه ساخت تاج ملکه فرح پهلوی را برای تاجگذاری آتی او در سال 1967 بر عهده گرفت. تیمی به ایران اعزام شد تا سنگهای اصلی را برای استفاده برای تاج انتخاب کنند. پس از 11 ماه کار، این شرکت تاجی ساخته شده از مخمل زمرد با 36 زمرد، 36 یاقوت، 105 مروارید و 1469 الماس به امپراتور هدیه داد. ون کلیف بغیر از تاج دستبندها و گردنبندها و بخصوص انگشترهای طلا زیبایی را برای خاندان پهلوی طراحی کرد و هدیه داد.

 

ون کلیف و آرپلز وظیفه ساخت تاج ملکه نازلی مصر را در دهه 1930 بر عهده داشت.

 

بوتیک ها

 

 

Van Cleef & Arpels دارای فروشگاه‌هایی در خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی است که محصولاتش در بوتیک‌های مستقل، بوتیک‌ها در فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های مستقل ارائه می‌شوند. بوتیک‌های مستقل در ژنو، زوریخ، مونیخ، لندن، میلان، شانگهای و پاریس واقع شده‌اند، جایی که این شرکت مکان‌های متعددی دارد، از جمله فروشگاه پرچم‌دار خود در میدان وندوم.

 

 

در ایالات متحده، این شرکت بوتیک های مستقلی را در بوستون، نیویورک سیتی، بورلی هیلز، شیکاگو، هیوستون و لاس وگاس اداره می کند. همچنین فروشگاه هایی در ناپل، پالم بیچ و همچنین مکانی در آسپن دارد. بوتیک شیکاگو در سال 2001 در خیابان میشیگان شمالی 636 افتتاح شد و در نوامبر 2011 به مکان بزرگتری در هتل دریک نقل مکان کرد در حالی که فروشگاه پرچمدار نیویورک سیتی در سال 2013 دوباره طراحی شد.

 

این برند در سال 2016 به استرالیا گسترش یافت و یک بوتیک در خیابان کالینز، ملبورن افتتاح کرد. سال بعد، بوتیک دیگری در خیابان Castlereagh، سیدنی افتتاح شد. دومین بوتیک ملبورن قرار است در مرکز خرید Chadstone در سال 2018 افتتاح شود.

 

تنظیم رمز و راز

 

در 2 دسامبر 1933، ون کلیف و آرپلز ثبت اختراع فرانسوی شماره 764966 را برای یک سبک تزئین اختصاصی جواهر دریافت کردند که آن را Serti Mysterieux یا "Serti Setting" می نامد، تکنیکی که از تنظیماتی استفاده می کند که در آن شاخک ها نامرئی هستند. هر سنگ بر روی ریل های طلایی با ضخامت کمتر از دو دهم میلی متر قرار گرفته است. این تکنیک می تواند به 300 ساعت کار در هر قطعه یا بیشتر نیاز داشته باشد و تنها تعداد کمی از آن در سال تولید می شود.

 

Chaumet در سال 1904 مانند Cartier در سال 1933 یک حق اختراع انگلیسی برای تکنیک مشابه دریافت کرد، اما هیچ یک از این فرآیند به طور گسترده استفاده نکرد.

 

ارزش

 

در سال 2010/2011، فروش تخمینی این شرکت 450 میلیون یورو در کل فروش و 45 میلیون یورو در ساعت بود.
یک قطعه جواهرات سفارشی Van Cleef & Arpels در سال 1936 با "مکانی اسرارآمیز" در حراجی در کریستیز نیویورک در سال 2009 به قیمت 326500 دلار فروخته شد.

 

برای اشنایی بیشتر با محصولات این برند حتما به وبسایت خرید طلای ملک ثابت یه سر بزنید.