نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

5 تا از بزرگترین الماس های جهان

در حالی که همه ما در مورد الماس های معروفی مانند الماس کولینان در جواهرات تاج بریتانیا شنیده ایم، ممکن است در مورد الماس های واقعا عظیمی که اخیراً کشف شده اند، نشنیده باشید که همگی میلیون ها و میلیون ها دلار ارزش دارند.

 

اگرچه بزرگترین الماس ها همیشه بهترین نیستند، برخی از کریستال های بزرگ که اخیراً یافت شده اند، الماس های بزرگی را تراشیده اند که بهترین کیفیت را دارند.

 

تعدادی از الماس‌های جدید کشف‌شده نیز با کیفیت عالی هستند و ممکن است به زودی به فهرست گران‌ترین الماس‌های جهان نیز بپیوندند.

 

1.الماس کولینان

 

 

بزرگترین الماس جهان، الماس کولینان است که در سال 1905 در معدن برتر آفریقای جنوبی کشف شد. الماس کولینان که به نام صاحب معدن، توماس کولینان، نامگذاری شده است، 3106 قیراط در حالت تراش نخورده خود بود: این 1-1/3 پوند است. راف کولینان کمتر از 4 اینچ طول، بیش از 2 اینچ عرض و بیش از 2.5 اینچ ارتفاع داشت.

 

2. 1758 قیراط خشن از KAROWE در بوتسوانا

 

 

دومین الماس بزرگ در آوریل 2019 توسط لوکارا دایموندز در معدن Karowe در بوتسوانا کشف شد. جواهر 1758 قیراطی که هنوز نامش فاش نشده است ممکن است واقعاً در این لیست قرار نگیرد زیرا لوکارا آن را به عنوان "نگین تقریباً با کیفیت متغیر" توصیف می کند، به این معنی که فقط بخش هایی از آن به اندازه کافی شفاف هستند که به صورت جواهری بریده شوند. در نتیجه، کسری از ارزش یک الماس خشن با کیفیت جواهر به این اندازه ارزش دارد. برای الماس، کیفیت همه چیز است. الماس های با کیفیت بالا با اندازه های قابل توجه می توانند صدها هزار دلار در هر قیراط فروخته شوند. الماس های صنعتی ممکن است فقط به قیمت 1 دلار در هر قیراط فروخته شوند. تا زمانی که این الماس فروخته نشود، نمی دانیم در کجای آن طیف قرار می گیرد. لوکارا هنوز صاحب این الماس خشن 1758 قیراطی است.

 

3. لسدی لا رونا

 

 

این الماس خشن 1109 قیراطی زمانی که توسط لوکارا دایموند در معدن Karowe در بوتسوانا در سال 2015 کشف شد، سرفصل های جهانی را برانگیخت. پس از یک مسابقه سراسری، این الماس که رکوردشکنی شده بود Lesedi La Rona نام گرفت که به معنای "نور ما" در تسوانا است. ، زبان رسمی بوتسوانا. بزرگترین الماس خام با کیفیت جواهر کشف شده از زمان کولینان و بزرگترین الماس استخراج شده در بوتسوانا، در سپتامبر 2017 به قیمت 53 میلیون دلار به Graff Diamonds فروخته شد.

 

4. الماس اکسلزیور

 

 

هنگامی که الماس خشن اکسلزیور 995 قیراطی در معدن جاگرسفونتین در آفریقای جنوبی در سال 1893 کشف شد، هیچ کس در ابتدا تمایلی به خرید آن نداشت. از این رو آن را به الماس های کوچک زیادی برش زدند و پتانسیل آن برای تولید جواهری نفس گیر مانند گراف لسدی لارونا دور ریخته شد. بزرگترین الماس برش خورده از جواهر بی رنگ عظیم، الماس 70 قیراطی Excelsior، توسط جواهرات موواد در یک دستبند طلا تنظیم شده است. الماس Excelsior بیش از 10 میلیون دلار ارزش دارد.

 

5. ستاره سیرالئون

 

 

ستاره 968.90 قیراطی سیرالئون در سال 1972 در سیرالئون پیدا شد و توسط هری وینستون به قیمت "چند میلیون دلار" خریداری شد. و به نیویورک آورده شد. در ابتدا به تراش زمرد 143.20 قیراط برش داده شد اما به دلیل یک نقص، توسط شرکت برش نیویورک Lazare Kaplan به شکل گلابی 42 قیراط برش داده شد. راف همچنین 17 الماس اضافی تولید کرد. شش عدد از الماس ها در یک سنجاق سینه قرار گرفتند. ستاره سیرالئون بزرگترین الماس آبرفتی است که تا به حال پیدا شده است: هر جواهر بزرگتر از یک ذخیره اولیه بازیابی شده است. احتمالاً بیش از 6 میلیون دلار ارزش دارد.