نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

کد حک شده روی طلای من چیست؟

سوالی در بخش پشتیبانی ملک ثابت توسط مشتریان عزیز مطرح شده با این عنوان که "کدهای حک شده روی طلای من به چه معنا هستند؟" و ما در این مقاله سعی داریم تا این سوال اگر به ذهن شما نیز خطور کرده است به آن پاسخ دهیم.

 
بطور کلی حروف و کدهای درج شده روی طلا معانی مختلفی دارند و ما در این مقاله با ذکر چند مثال معانی کدهای حک شده در چند محصول وبسایت خرید اینترنتی طلا ملک ثابت را با هم بررسی میکنیم تا آشنایی کافی را برای شما مشتریان عزیز راجب این کدها فراهم کنیم.

رینگ طلا

  

در مثال اول در حلقه طلا درون عکس کد 750 نشان دهنده عیار طلا ، عدد 58 نشانه سایز رینگ، و در کد مورد نظر دیگر حرف T نماد کد کارگاهی سازنده از شهر تهران با کد 194 میباشد.

 

کد روی دستبند طلا 

 

در مثال دوم کد حک شده درون دستبند طلا برای حرف 833 نماد عیار طلای 20 (طلای 20 عیار ) و در کد موردنظر دیگر حرف y نماد کد کارگاهی سازند در شهر یزد با کد 643 میباشد.

 

کد حک شده درون انگشتر طلا

 

در مثال سوم در انگشتر طلا مشاهده شده در عکس، کد S0/090 نشاندهنده وزن سنگ کار شده روی انگشتر میباشد و دو کد دیگر مانند مثال های قبل نماد عیار طلا و کد کارگاهی سازنده این انگشتر هستند.

 

- کدهای سازنده باید بطور قانونی حتما توسط سازندگان تایید شده توسط اتحادیه های طلا روی کارهای ساخته شده توسط آنها حک شوند . 

- کدهای مختلف دیگری میتوانند برای هر شهر، کشور، کارهای با روکش طلا و ... روی طلا ثبت شده باشند که با توجه به تنوع این کدها ، اگر برای شما مهم است در هنگام خرید طلا میتوانید از فروشنده ی مورد اعتماد خود در مورد آنها سوال کنید.

- برای کدهای حک شده روی طلای آبشده ( که توسط آزمایشگاه ها حک میشوند) و مختصات مشابهی با کدهای حک شده روی کارهای طلا دارند از کلمه "اَنگ" یا انگ طلا استفاده میکنند.