نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی 16 برند از معروف‌ترین برند‌های طلا و جواهر دنیا _ پارت یازدهم (تیفانی)

Tiffany & Co (در عامیانه به عنوان Tiffany's شناخته می شود) یک خانه جواهرات لوکس و طراحی تخصصی است که دفتر مرکزی آن در خیابان پنجم در منهتن واقع شده است. تیفانی به خاطر کالاهای لوکس خود، به ویژه جواهرات الماس و نقره اش شناخته شده است. این کالاها در فروشگاه‌های تیفانی، آنلاین و تجارت شرکتی فروخته می‌شوند. نام و برند آن به Coty برای عطرها و Luxottica برای عینک مجوز داده شده است.

 

Tiffany & Co در سال 1837 توسط جواهرساز چارلز لوئیس تیفانی تاسیس شد و در اوایل قرن بیستم تحت مدیریت هنری پسرش لوئیس کامفورت تیفانی به شهرت رسید. در سال 2018، فروش خالص بالغ بر 4.44 میلیارد دلار آمریکا بود. در سال 2019، تیفانی 326 فروشگاه را در سراسر جهان در کشورهایی مانند ایالات متحده، ژاپن و کانادا و همچنین اروپا، آمریکای لاتین و مناطق آسیای اقیانوس آرام اداره کرد.

 

در 7 ژانویه 2021، شرکت چند ملیتی فرانسوی LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton اکثریت سهام Tiffany & Co را به مبلغ 15.8 میلیارد دلار به دست آورد.
خط تولید آن شامل جواهرات، نقره عیار، ساعت، چینی، کریستال، لوازم التحریر، عطر، لوازم شخصی و کالاهای چرمی است. و سهام تیفانی را از بورس نیویورک خارج کرد.

 

 

تاریخچه

 

 

تیفانی

 

استقرار

 

این شرکت در سال 1837 توسط چارلز لوئیس تیفانی و جان بی یانگ در شهر نیویورک، به عنوان یک "فروشگاه لوازم التحریر و کالاهای فانتزی" با کمک پدر چارلز تیفانی، که تنها 1000 دلار  تامین مالی کرد، تاسیس شد. این فروشگاه در ابتدا طیف گسترده ای از لوازم التحریر را می فروخت و از سال 1838 به عنوان "تیفانی، یانگ و الیس" در 259 برادوی در منهتن پایین فعالیت می کرد. تیفانی کنترل را در دست گرفت و تاکید شرکت بر جواهرات را ایجاد کرد. این شرکت از آن زمان تاکنون فروشگاه هایی را در شهرهای بزرگ جهان افتتاح کرده است. برخلاف سایر فروشگاه‌های آن زمان در دهه 1830، تیفانی به وضوح قیمت کالاهای خود را مشخص می‌کرد تا از هرگونه چانه‌زنی بر سر قیمت‌ها جلوگیری کند. علاوه بر این، برخلاف هنجارهای اجتماعی در آن زمان، تیفانی فقط پرداخت های نقدی را می پذیرفت و اجازه خرید به صورت اعتباری را نمی داد. چنین شیوه هایی (قیمت های ثابت برای پول آماده) برای اولین بار در سال 1750 توسط Palmer's of London Bridge معرفی شد.

 

 "کتاب آبی" و جنگ داخلی

 

 اولین کاتالوگ سفارش پستی تیفانی، معروف به "کتاب آبی"، در سال 1845 در ایالات متحده (ایالات متحده آمریکا) منتشر شد و انتشار کاتالوگ در قرن بیست و یکم ادامه دارد. در سال 1862، تیفانی ارتش اتحادیه را با شمشیرها (مدل 1840 سواره نظام صابر)، پرچم ها و ابزار جراحی تامین کرد. در سال 1867، تیفانی اولین شرکت آمریکایی بود که برنده جایزه برتری در ظروف نقره در نمایشگاه جهانی پاریس شد. در سال 1868، تیفانی ثبت شد.

 

دوران طلایی

 

در سال 1870، این شرکت یک ساختمان فروشگاهی جدید در 15 Union Square West، منهتن ساخت که توسط جان کلوم طراحی شده بود و 500000 دلار هزینه داشت. نیویورک تایمز آن را به عنوان "کاخی از جواهرات" توصیف کرد. تیفانی تا سال 1906 در این مکان ماند.

در سال 1877، نشانی که به لوگوی نیویورک یانکیز "NY" تبدیل می شد توسط تیفانی بر روی مدال افتخار پلیس زده شد. در سال 1878، تیفانی برنده مدال طلا برای جواهرات و جایزه بزرگ برای ظروف نقره در نمایشگاه پاریس شد. در سال 1879، تیفانی یکی از بزرگترین الماس های زرد جهان را خریداری کرد که به الماس تیفانی معروف شد. الماس تیفانی تنها توسط چهار نفر پوشیده شده است که یکی از آنها آدری هپبورن برای تبلیغ صبحانه در تیفانی بود. در سال 1887، تیفانی تعدادی قطعه را در حراج بخشی از جواهرات تاج فرانسه خرید که باعث جلب توجه تبلیغات شد و ارتباط برند تیفانی با الماس های باکیفیت را بیشتر تقویت کرد. این شرکت مهر بزرگ ایالات متحده را در سال 1885 بازبینی کرد.

 

قرن 20

 

 

در سال 1902، پس از مرگ چارلز لوئیس تیفانی، پسرش، لوئیس کامفورت تیفانی، اولین مدیر طراحی رسمی شرکت شد. در سال 1905، فروشگاه گل سرسبد منهتن به گوشه خیابان 37 و خیابان پنجم منتقل شد، جایی که به مدت 35 سال باقی ماند.

 

 

در سال 1919، این شرکت از طرف وزارت نیروی دریایی ایالات متحده، مدال افتخار را اصلاح کرد. این نسخه "تیفانی کراس" نادر بود زیرا فقط برای جنگ اعطا می شد و از طرح قبلی برای جوایز غیر جنگی استفاده می کرد. در سال 1942، نیروی دریایی نسخه تیفانی را برای قهرمانی غیر رزمی نیز تأسیس کرد، اما در آگوست 1942، نیروی دریایی متعاقباً تیفانی کراس و سیستم دو مدال را حذف کرد.

 

این شرکت در سال 1940 فروشگاه پرچمدار خود را به ساختمان کنونی خیابان پنجم 727 منتقل کرد. این ساختمان توسط Cross & Cross طراحی شده است. در سال 1956، طراح افسانه ای ژان شلمبرگر به تیفانی پیوست و اندی وارهول با این شرکت برای ایجاد کارت های تعطیلات تیفانی (حدود 1956-1962) همکاری کرد.

 

 مدال تیفانی

 

در سال 1968، لیدی برد جانسون، بانوی اول ایالات متحده در آن زمان، به تیفانی دستور داد تا یک سرویس چینی در کاخ سفید طراحی کند که شامل 90 گل بود.

 

ظروف کاخ سفید

 

 

در نوامبر 1978، Tiffany & Co به قیمت حدود 104 میلیون دلار سهام به Avon Products فروخته شد. با این حال، در مقاله ای در نیوزویک در سال 1984، به دلیل تعداد بالای اقلام ارزان قیمت در فروش، فروشگاه تیفانی خیابان پنجم در طی یک فروش سفید به فروشگاه بزرگ میسی تشبیه شد. علاوه بر این، مشتریان از کاهش کیفیت و خدمات شکایت داشتند. در آگوست 1984، آون تیفانی را به یک گروه سرمایه گذار به رهبری ویلیام آر چانی به قیمت 135.5 میلیون دلار به صورت نقد فروخت. تیفانی دوباره در سال 1987 وارد بورس شد و حدود 103.5 میلیون دلار از فروش 4.5 میلیون سهم سهام عادی به دست آورد.

 


با توجه به رکود 1990-1991 در ایالات متحده، تیفانی تاکید بر تجارت انبوه را آغاز کرد. کمپین جدیدی راه اندازی شد که بر این نکته تاکید داشت که چگونه تیفانی می تواند برای همه مقرون به صرفه باشد. به عنوان مثال، این شرکت تبلیغ کرد که قیمت حلقه های نامزدی الماس از 850 دلار شروع می شود. بروشورهای "چگونه الماس بخریم" برای 40000 نفر ارسال شد که با شماره تلفن رایگانی تماس گرفتند که به طور خاص برای هدف قرار دادن جمعیت گسترده تر ایجاد شده است.

 

فروشگاه های تیفانی در 4 سپتامبر 1994، یک سرقت جواهرات در فروشگاهی در شهر نیویورک اتفاق افتاد که در آن شش مرد 1.9 میلیون دلار جواهرات را به سرقت بردند. در جریان این حادثه هیچ گلوله ای شلیک نشد و هیچ گونه خرابکاری رخ نداد. دو هفته پس از سرقت، 6 مرد دستگیر و جواهرات کشف شد.

 

Tiffany & Co علامت تجاری رنگ آبی تیفانی خود را در سال 1998 به ثبت رساند. سه سال بعد آنها با Pantone شریک شدند تا رنگ را به عنوان "1837 Blue" استاندارد کنند.

 

دهه 2000

 

 

بنیاد تیفانی و شرکا در سال 2000 برای ارائه کمک های مالی به سازمان های غیرانتفاعی فعال در زمینه های محیط زیست و هنر تاسیس شد. در ژوئن 2004، تیفانی از eBay شکایت کرد و ادعا کرد که این شرکت از فروش محصولات تقلبی مانند انگشتر و دستبند تیفانی سود می برد. با این حال، تیفانی هم در دادگاه و هم در دادگاه تجدید نظر شکست خورد.

 

Tiffany & Co شرکت تابعه خود Laurelton Diamonds را در سال 2002 برای مدیریت زنجیره تامین الماس تیفانی در سراسر جهان تاسیس کرد.

 

در سال 2009، همکاری بین اپراتور تلفن همراه ژاپنی SoftBank و Tiffany & Co اعلام شد. این دو شرکت یک تلفن همراه را طراحی کردند که به ده نسخه محدود می‌شد و حاوی بیش از 400 الماس بود که مجموعاً بیش از 20 قیراط (4.0 گرم) بود. قیمت هر تلفن همراه بیش از 100 میلیون ین (781824 پوند) است.

 

همچنین در سال 2009، این شرکت مجموعه Tiffany Keys خود را راه اندازی کرد.

 

دهه 2010 و 2020

 

 

یک گزارش رسانه ای در اوایل ژوئیه 2013 فاش کرد که اینگرید لدرهااس اوکون، معاون سابق رئیس Tiffany & Co به سرقت بیش از 1.3 میلیون دلار دستبند الماس، گوشواره قطره ای و سایر جواهرات دستگیر و متهم شده است. به گفته دادستان منهتن، اتهامات رسمی که علیه لدرهااس اوکون مطرح شده است، او را به "کلاهبرداری با سیم و حمل و نقل بین ایالتی اموال مسروقه" متهم کرده است.

 

مجموعه Tiffany T این شرکت با طراحی Francesca Amfitheatrof در سال 2014 معرفی شد.

 


در فوریه 2017، این شرکت اعلام کرد که فردریک کومنال، مدیر عامل شرکت، بیکار شده است و بلافاصله پس از 22 ماه موثر واقع شد و نتایج ضعیف فروش را مقصر دانست. مایکل کوالسکی، مدیر عامل قدیمی سابق شرکت، به طور موقت جایگزین او شد. کمی قبل از جدایی ناگهانی او، کومنال، طراح سابق کوچ، رید کراکوف، را به عنوان مدیر ارشد هنری جدید شرکت منصوب کرد. اگرچه کراکوف هیچ تجربه قبلی در زمینه طراحی جواهرات نداشت، موفقیت قبلی او با کوچ و "درک عمیق از طراحی نمادین آمریکایی" منجر به انتصاب او شد، با این امید که کراکوف بتواند تصویر برند را تازه کند.

 

در آوریل 2017، این شرکت مجموعه Tiffany HardWear خود را راه اندازی کرد.

 

در جولای 2017، اعلام شد که الساندرو بوگلیولو کهنه کار بولگاری به عنوان مدیرعامل شرکت خواهد کرد. تحت رهبری او، امید می رفت که Tiffany & Co بتواند فروش کاهش یافته را تغییر دهد و مخاطبان جوان تری را جذب کند.

 

Tiffany & Co در نوامبر 2017 کافه Blue Box را در شهر نیویورک افتتاح کرد. همچنین در نوامبر 2017، این شرکت خط خانه و لوازم جانبی خود را راه اندازی کرد.

 

در مارس 2018، این شرکت کارگاه طراحی و نوآوری جواهرات را افتتاح کرد، یک آتلیه جدید به وسعت 17000 فوت مربع.

 

در می 2018، تیفانی مجموعه گل های کاغذی خود را که توسط رید کراکوف طراحی شده بود، راه اندازی کرد.

 

در سپتامبر 2018، تیفانی مجموعه گل های کاغذی خود را در آسیا راه اندازی کرد. در همان ماه، این شرکت یک طرح اختصاصی حلقه نامزدی جدید به نام Tiffany True را معرفی کرد.

 

در آگوست 2019، تیفانی اولین مجموعه جواهرات مردانه خود را در اکتبر همان سال راه اندازی کرد. این خط توسط رید کراکوف توسعه یافت.

 

در اکتبر 2019، تیفانی یک نمایشگاه برند جدید در شانگهای چین به نام "Vision & Virtuosity" افتتاح کرد.

 

تیفانی اولین فروشگاه خود را در دهلی نو، هند در 3 فوریه 2020 افتتاح کرد.

 

خرید توسط LVMH

 

در نوامبر 2019، LVMH خرید Tiffany & Co را به قیمت 16.2 میلیارد دلار، 135 دلار برای هر سهم اعلام کرد. انتظار می رفت این معامله تا ژوئن 2020 بسته شود.

 

پس از اینکه LVMH تصمیم گرفت خرید معلق تیفانی را در سپتامبر 2020 لغو کند، تیفانی شکایت کرد و از دادگاه خواست که خرید را وادار کند یا خسارت متهم را ارزیابی کند. LVMH قصد داشت با این ادعا که سوء مدیریت قرارداد خرید را باطل کرده است، با شکایت مقابله کند. در اواسط سپتامبر 2020، یک منبع موثق به فوربس گفت که LVMH تصمیم گرفته است این معامله را لغو کند زیرا تیفانی با وجود ضررهای مالی در طول همه‌گیری کووید-19، میلیون‌ها سود سهام به سهامداران پرداخت می‌کند. حدود 70 میلیون دلار آمریکا قبلاً توسط تیفانی پرداخت شده بود، با 70 میلیون دلار اضافی که باید در نوامبر 2020 پرداخت شود. بیانیه ای که توسط LVMH منتشر شد سوءمدیریت تیفانی در طول همه گیری را مقصر دانست و مدعی شد که "در حال سوزاندن پول نقد و گزارش ضرر و زیان" است.

 

در اواخر اکتبر 2020، LVMH اعلام کرد که با خرید Tiffany & Co با قیمت کاهش یافته تقریبا 16 میلیارد دلار موافقت کرده و قیمت را از 135 دلار به ازای هر سهم به 131.5 دلار برای هر سهم کاهش داد. پرونده های دادگاه کنار گذاشته می شود. در دسامبر 2020، سهامداران Tiffany & Co یک معامله 15.8 میلیارد دلاری با LVMH را تصویب کردند. معامله در 7 ژانویه 2021 بسته شد و سهام تیفانی از بورس نیویورک خارج شد. پس از خرید LVMH، چندین تن از رهبران ارشد تیفانی با مدیرانی از سایر بخش‌های LVMH جایگزین شدند. الکساندر آرنو، پسر برنارد آرنو، مدیرعامل LVMH، نقش معاون اجرایی را به عهده گرفت.

 

برنامه های گروه LVMH شامل گسترش حضور Tiffany & Co در اروپا و چین است. تیفانی نسبت به رقبای خود کمتر در معرض آسیا و اقیانوسیه قرار دارد - محرک اصلی فروش لوکس - که 28 درصد از فروش جهانی 4.4 میلیارد دلاری آن در سال 2019 را به خود اختصاص داد.

 

مشارکت با Riot Games . Tiffany & Co اعلام کرد که جایزه مسابقات قهرمانی جهانی League of Legends 2022 را طراحی خواهد کرد.

 

فروشگاه ها

 

فروشگاه تیفانی

 

از سال 1940، فروشگاه پرچمدار تیفانی در گوشه خیابان پنجم و خیابان 57 در منهتن، شهر نیویورک فعالیت می کند. نمای بیرونی گرانیت صیقلی به خاطر نمایشگرهایش به خوبی شناخته شده است و این فروشگاه محل نمایش تعدادی فیلم از جمله صبحانه در تیفانی با بازی آدری هپبورن و خانه شیرین آلاباما با بازی ریس ویترسپون بوده است. ساختمان سابق تیفانی و شرکت در خیابان 37 در فهرست ملی اماکن تاریخی ایالات متحده قرار دارد.

 

هنگامی که در سال 1990 افتتاح شد، فروشگاه تیفانی و شرکت در میدان فیرفکس در تایسون کرنر، ویرجینیا، با 14500 فوت مربع (1350 متر مربع) فضای خرده فروشی به بزرگترین فروشگاه خارج از شهر نیویورک تبدیل شد.

 

در فرانسه، فروشگاه های تیفانی در Rue de la Paix و خیابان شانزه لیزه (بزرگترین فروشگاه اروپایی) در پاریس واقع شده اند.

 

فروشگاه تیفانی

 

در استرالیا، فروشگاه پرچمدار تیفانی در خیابان کالینز در ملبورن قرار دارد که اولین بار در سال 1996 تاسیس شد.

 

در 8 مارس 2001، تیفانی اولین فروشگاه آمریکای لاتین خود را در سائوپائولو، برزیل، واقع در مرکز خرید ایگواتمی سائوپائولو راه اندازی کرد. این شرکت دومین فروشگاه خود را در شهر در 20 اکتبر 2003 در نزدیکی خیابان معروف Oscar Freire افتتاح کرد.

 

در سال 2004، تیفانی "Iridesse" را ایجاد کرد که یک فروشگاه زنجیره ای برای جواهرات مروارید است. این شرکت دارای 16 فروشگاه در فلوریدا، نیوجرسی، نیویورک، پنسیلوانیا، کالیفرنیا، ایلینوی، ماساچوست و ویرجینیا بود. با این حال، این زنجیره از زمان تأسیس خود با زیان کار کرد و شرکت در اوایل سال 2009 اعلام کرد که، علیرغم اعتقاد مداوم خود به مفهوم، به دلیل بحران مالی 2007-2008، Iridesse را متوقف خواهد کرد.

 

از سال 2018، تیفانی 93 فروشگاه در ایالات متحده و 321 فروشگاه در سراسر جهان، از جمله (از 31 ژانویه 2017) 55 مکان در ژاپن و 85 فروشگاه در منطقه آسیا و اقیانوسیه داشت. فروش خالص در سال 2018 بالغ بر 4.44 میلیارد دلار آمریکا بود.

 

محصولات (الماس ها)

 

الماس زرد تیفانی

 

تیفانی به خاطر کالاهای لوکس خود، به ویژه جواهرات الماس و نقره اش شناخته شده است.
جورج فردریک کونز (1856-1932)، گوهرشناس تیفانی، در پذیرش بین المللی قیراط متریک به عنوان یک استاندارد وزنی برای جواهرات نقش اساسی داشت. الماس زرد تیفانی (128.54 قیراط (25.708 گرم)) معمولاً در فروشگاه پرچمدار شهر نیویورک به نمایش گذاشته می شود.

 

در سال 1886، بنیانگذار چارلز تیفانی طرح حلقه تیفانی را در نظر گرفت که در آن شش شاخه الماس را از نوار جدا می کند تا بر الماس برجسته تر شود.

 

مانند سایر خرده فروشان الماس مشابه، تیفانی سیاست سختگیرانه ای را علیه خرید مجدد الماس های فروخته شده از فروشگاه های خود اعمال می کند. در سال 1978، زنی در شهر نیویورک پس از اینکه تلاش کرد حلقه الماسی را که دو سال پیش از تیفانی خریداری کرده بود به قیمت 100000 دلار باز پس بفروشد، محروم شد. ادوارد جی اپستاین که در سال 1982 برای انتشارات آتلانتیک نوشت، دلیل چنین سیاستی را توضیح داد:

 

جواهرات خرده فروشی، به ویژه فروشگاه های معتبر خیابان پنجم، ترجیح می دهند که الماس را از مشتریان پس نخرند، زیرا پیشنهادی که ارائه می دهند به احتمال زیاد بسیار کم تلقی می شود... بیشتر جواهرسازان ترجیح می دهند به مشتری پیشنهادی ارائه نکنند که ممکن است به نظر برسد. توهین آمیز است و همچنین ممکن است این تصور رایج را که الماس ارزش آن افزایش می یابد را تضعیف کند. علاوه بر این، از آنجایی که خرده‌فروشان معمولا الماس‌های خود را از عمده‌فروشان به‌صورت محموله دریافت می‌کنند و تا زمانی که فروخته نمی‌شوند، نیازی به پرداخت پول ندارند، به راحتی پول نقد خود را برای خرید الماس از مشتریان به خطر نمی‌اندازند. جواهرات خرده فروشی به جای ارائه کسری از مبلغی که برای الماس به مشتریان پرداخت کرده اند، تقریباً همیشه شرکت هایی را به مشتریان خود توصیه می کنند که در خرید «خرده فروشی» الماس تخصص دارند.

 

در سال 2019، الساندرو بوگلیولو، مدیرعامل تیفانی اعلام کرد که در سال 2020 این شرکت در مورد کشور یا منطقه مبدا الماس‌های تازه تولید شده و ثبت‌شده شرکت شفاف خواهد شد.

 

سنگ های قیمتی رنگی

 

سنگ های رنگی تیفانی

 

تیفانی جواهراتی را ارائه می دهد که دارای طیف گسترده ای از سنگ های قیمتی رنگی است، از جمله جواهراتی که در محبوبیت آنها نقش داشته است، مانند تساوریت، کونزیت و مورگانیت. در فوریه 2015 یک پیشانی فیروزه‌ای و آکوامارین طراحی شده توسط فرانچسکا آمفی‌تئاتروف، مدیر طراحی تیفانی، و کیت بلانشت در جوایز اسکار 2015 پوشیده شد، در تضاد مطلوبی با جواهرات روکش‌شده با الماس سفید که توسط ستاره‌های دیگر پوشیده شده بود.

 

عطرها

 

عطر تیفانی

 

در اواخر دهه 1980، Tiffany & Co وارد تجارت عطر شد. "تیفانی" برای زنان در سال 1987 عرضه شد، یک عطر گلدار برای زنان توسط عطرساز فرانسوا دماشی. با قیمت 220 دلار در هر اونس، "تیفانی" با موفقیت توسط فروشگاه های بزرگ در سراسر ایالات متحده به فروش رسید. دو سال بعد، "تیفانی برای مردان" در سال 1989 به بازار آمد و توسط عطرساز Jacques Polge ساخته شد. بطری های عطر مردانه و زنانه توسط Pierre Dinand طراحی شده است. در سال 1995، تیفانی عطر زنانه Trueste را روانه بازار کرد که بعداً تولید آن متوقف شد.

 

در اکتبر 2019، تیفانی خط عطر جدیدی را با نام Tiffany & Love راه اندازی کرد.