نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

قسمت دوم - 20 مورد از گران قیمت ترین جواهراتی که تا به حال در حراج فروخته شده است

در ادامه ی معرفی گران قیمت ترین جواهرات، 10 مورد دیگر از خاص ترین نمونه های نمایش داده شده را به شما معرفی خواهیم نمود ...
 

11
الماس Zoe، 32.6 میلیون دلار

 

ساتبیز نیویورک، نوامبر 2014

زمانی که بانی ملون الماس گلابی شکل آبی رنگی استثنایی 9.75 قیراطی خود را به قیمتی بی سابقه به جوزف لائو، سرمایه دار املاک هنگ کنگ فروخت، او بلافاصله نام آن را به نام دخترش Zoe تغییر داد. ملون از درآمد حاصل از فروش برای تأمین بودجه اشتیاق خود استفاده کرد: این به بنیاد جرارد بی لمبرت رسید که از کتابخانه اوک اسپرینگ گاردن و تلاش های باغبانی و آموزشی حمایت می کند.
 

12
 The Pink Promise 
وعده صورتی،32.5میلیون دلار

 

کریستیز هنگ کنگ؛ 28 نوامبر 2017

این سنگ صورتی 14.93 قیراطی که توسط کریستی به عنوان "پیکاسوی دنیای الماس صورتی" توصیف شده است، بیش از 30 میلیون دلار ارزش داشت. جدا از رنگ رز استثنایی آن، شکل آن متمایز است. راهول کاداکیا، رئیس بین‌المللی جواهرات خانه می‌گوید: «وقتی به شکل سنگ نگاه می‌کنید، بسیار ظریف است. "این تلاقی بین بیضی و مارکیز است - چیزی که ما آن را مووال می نامیم."
 

13
 Vivid Blue Diamond 
الماس آبی زنده، 32 میلیون دلار

 

ساتبی هنگ کنگ، آوریل 2016

یک الماس آبی زنده به تنهایی کمیاب است، اما زمانی که بیش از 10 قیراط و بیضی شکل باشد، حتی استثنایی تر است. به همین دلیل است که این حلقه الماس آبی رنگی 10.10 قیراطی که در کنار آن دو الماس گلابی شکل قرار گرفته بود بیش از 30 میلیون دلار فروخت.
 

14
 The Unique Pink 
صورتی منحصربفرد، 31.6 میلیون دلار

 

ساتبیز ژنو، می 2016

هنگامی که این الماس 15.38 قیراطی صورتی رنگارنگ گلابی شکل در سال 2016 فروخته شد، رکورد جهانی برای هر الماس صورتی رنگی در حراجی را به نام خود ثبت کرد. GIA نوشت: "صورتی منحصر به فرد متمایزترین مورد در دنیای شگفت انگیز سنگ های قیمتی است. بسیار نادر است که هر الماس طبیعی رنگ صورتی فانتزی را نشان دهد، اما یکی از 15.38 قیراط که چنین تن و اشباع را به نمایش بگذارد شگفت‌انگیز است.
 

15
 Flawless Oval Diamond 
الماس بیضی بی نقص، 30.8 میلیون دلار

 

ساتبی هنگ کنگ، اکتبر 2013

با 118.28 قیراط، این الماس بیضی شکل D بی عیب و نقص از نوع lla است، دسته کمیاب از الماس ها که از نظر شیمیایی خالص ترین هستند و اغلب به صورت استخرهایی از آب شفاف به نظر می رسند. در زمان فروش، GIA گزارش داد که این الماس بزرگترین الماس با این اندازه، شکل و کیفیت است که تا کنون درجه بندی کرده است.
 

16
Cartier Sunrise Ruby Ring
حلقه یاقوت طلوع آفتاب کارتیر، 30.4 میلیون دلار

 

ساتبیز ژنو، نوامبر 2014

در دنیای سنگ های قیمتی رنگی، یاقوت برمه ای خون کبوتر کمیاب ترین و با ارزش ترین است. آنها به دلیل رنگ عمیق اشباع شده و فلورسانس طبیعی خود متمایز هستند که به سنگ آتش درونی پر جنب و جوشی می بخشد. کارشناسان صنعت می گویند که این ست یاقوت برمه ای با تراش کوسن 25.59 قیراطی بین دو الماس تراش خورده سپر در یک حلقه امضا شده کارتیه زیباترین در نوع خود است.
 

17
 The Sweet Josephine 
جوزفین شیرین، 28.5 میلیون دلار

 

کریستیز ژنو؛ 10 نوامبر 2015

جوزف لاو میلیاردر هنگ کنگی در دو روز نزدیک به 80 میلیون دلار برای دو الماس دختر هفت ساله خود جوزفین هزینه کرد. او برای این انگشتر 16.8 قیراطی الماس با برش کوسنی رنگ صورتی فانتزی، قیمتی رکورددار، نوع lla پرداخت. روز بعد، او بیش از 48 میلیون دلار برای یک الماس آبی رنگارنگ در ساتبیز پرداخت. اکنون نام ژوزفین برای همیشه با دو الماس رکورد شکن گره خورده است.
 

18
گردنبند Jadeite Hutton-Mdiani
27.6 میلیون دلار


 

ساتبی هنگ کنگ، آوریل 2014

به عنوان نمادی از مقام عالی و ثروت در آسیا، یشم مرغوب ترین جواهری است که حتی از الماس نیز پیشی می گیرد. به همین دلیل است که یک کلکسیونر برای این گردنبند مهم که از 27 مهره یشم مدرج کاملاً منطبق با رنگ سبز روشن نیمه شفاف تشکیل شده بود، رکوردشکنی 27.6 میلیون دلار را کاهش داد. متعلق به فرد اجتماعی باربارا هاتون و پرنسس نینا مدیوانی است، همچنین منشأ چشمگیری دارد.
 

19
 The Winston Legacy 
میراث وینستون، 26.7 میلیون دلار


 

کریستیز ژنو؛ 15 مه 2013

شرکت هری وینستون برای تثبیت جایگاه خود به عنوان منبع تولید الماس های برتر جهان، نزدیک به 30 میلیون دلار از الماسی که در آن زمان به عنوان بزرگترین الماس بی عیب و نقص جهان معرفی می شد، کاهش داد. سنگ گلابی شکل بدون عیب 101.73 قیراطی D از یک الماس خشن 234 قیراطی که در معدن De Beers در جوانگ، بوتسوانا کشف شد، به دست آمد. تقریباً دو سال طول کشید تا برش و صیقل داده شود تا اینکه به عنوان آنچه کریستیز آن را «الماس عالی» نامید، به حراج گذاشته شد.
 

20
 Spirit of the Rose
روح گل رز، 26.6 میلیون دلار


 

ساتبیز ژنو، نوامبر 2020

به عنوان گرانترین الماس بنفش صورتی فروخته شده در حراج در آن زمان، روح گل رز به دلیل رنگ زیبای گلگونش نامگذاری شده است. در سال 2017 در جمهوری دورافتاده ساخا (یاکوتیا) روسیه کشف شد، کریستال صورتی خشن 28 قیراطی به الماس بیضی شکل صورتی بنفش فانتزی کاملاً متناسب با وزن 14.83 قیراطی تبدیل شد.