نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

20 مورد از گران قیمت ترین جواهراتی که تا به حال در حراج فروخته شده است - بخش اول

در دهه گذشته قیمت الماس و جواهرات کمیاب به شدت افزایش یافته است. خریداران ده ها میلیون دلار از جواهرات کم کرده اند و رقابت در حال تشدید است. به نظر می رسد هیچ محدودیتی برای هزینه ای که کسی برای داشتن بزرگترین الماس بی عیب و نقص یا یک یاقوت برمه ای مسحورکننده بپردازد وجود ندارد. برخی برای داشتن حق نامگذاری بر روی سنگ مشهور، دلار بالایی می پردازند. دیگران برای حق لاف زدن مروارید ملکه ماری آنتوانت می پردازند. بعضی ها به نام عشق میلیون ها را می ریزند.
  

چه چیزی به دلار برتر می رسد؟ شش جواهر گران قیمت - هر کدام بالای 40 میلیون دلار - الماس های صورتی و آبی فانتزی بودند. آنها شگفتی های طبیعی نادری هستند که کارشناسان حراج آنها را با آثار هنری بزرگ مقایسه می کنند. تنها یکی وجود دارد و نمی توان آن را تکرار کرد. اما حتی بهتر از هنر، خریداران می‌توانند هر روز این جواهرات را بپوشند - اگرچه برخی ممکن است به نگهبان نیاز داشته باشند.
  
1
(The Pink Star)
ستاره صورتی، 71.2 میلیون دلار
  

ساتبیز هنگ کنگ، آوریل 2017
 
ستاره صورتی با فروش شگفت‌انگیز 71.2 میلیون دلار در حراج ساتبی، هر رکورد قیمتی را شکست. با 59.60 قیراط، الماس صورتی زنده و فانتزی بی عیب و نقص داخلی، گران ترین الماس یا جواهری است که در حراجی فروخته شده است. این جواهر صورتی زیبا (به اندازه یک توت فرنگی) به دلیل اندازه، شفافیت و شدت رنگ آن ارزشمند است. مانند یک اثر هنری بزرگ، کارشناسان می گویند هرگز اثر دیگری مانند آن وجود نخواهد داشت. 
 

  
2
(The Oppenheimer Blue)
اوپنهایمر آبی، 57.5 میلیون دلار
  

 


کریستیز ژنو؛ 18 مه 2016
   
الماس 14.62 قیراطی، بزرگترین الماس آبی رنگارنگ جهان که در حراج قرار گرفته است، ممکن است در مقایسه با ستاره صورتی 60 قیراطی، نسبتا کوچک به نظر برسد، اما الماس های آبی زنده حتی نادرتر از صورتی هستند، بنابراین یافتن یکی از این اندازه ها و کیفیت ها ممکن است. معجزه آسا این سنگ به افتخار سر فیلیپ اوپنهایمر، رئیس سابق شرکت الماس De Beers که صاحب این سنگ بود، نامگذاری شد.
  


3
(Memory of Autumn Leaves & Dream of Autumn Leaves)
خاطره برگ های پاییزی و رویای برگ های پاییزی،57.4 میلیون دلار
  

  


ساتبیز ژنو، می 2017
 
این مجموعه از الماس های گلابی شکل فانتزی به عنوان گران ترین گوشواره های فروخته شده در حراج، جفت بعید است. از نظر اندازه و شکل، یکی یک الماس آبی رنگی فانتزی 14.54 قیراطی و دیگری صورتی تند فانتزی 16 قیراطی است. این رویای یک کلکسیونر است که دو الماس رنگی استثنایی را در یک فروش به دست آورد.
 

  


4
(The Winston Pink Legacy)
میراث صورتی وینستون، 50.7 میلیون دلار
  

  

کریستیز ژنو؛ 13 نوامبر 2018
  
هنگامی که شرکت هری وینستون بیش از 50 میلیون دلار برای این الماس پرداخت - بسیار بیشتر از تخمین 30 میلیون دلاری - در حراج رکورد قیمت هر قیراط برای یک الماس صورتی را ثبت کرد. این سنگ که در اصل در آفریقای جنوبی یافت شد و در سال 1920 برش خورد، متعلق به خانواده اوپنهایمر بود که کنترل De Beers را بر عهده داشتند. اکنون به نام صاحب جدیدش معروف است.
  

5
The Blue Moon of Josephine
ماه آبی ژوزفین، 48.4 میلیون دلار
  

 

ساتبیز ژنو، نوامبر 2015
  

جوزف لاو، میلیاردر هنگ کنگی، مبلغی حیرت آور برای یک الماس آبی رنگی فانتزی 12.03 قیراطی به عنوان هدیه ای برای دختر هفت ساله خود جوزفین پرداخت کرد. این یک روز پس از خرید یک الماس صورتی 16.8 قیراطی به قیمت 28.5 میلیون دلار در حراجی حراج کریستی انجام شد که نام آن را جوزفین شیرین گذاشت. این عشق پدرانه است.
 

6
The Blue Moon of Josephine) (
گراف صورتی ، 46.1 میلیون دلار
  

  

ساتبیز ژنو، نوامبر 2010
 

میلیاردر لارنس گراف برای یک الماس صورتی فانتزی 24.78 قیراطی رکوردشکنی 46.1 میلیون دلاری را کاهش داد. زمانی به رقیب او هری وینستون تعلق داشت، اما اکنون بخشی از مجموعه تاریخی الماس کمیاب گراف است و نام او را یدک می‌کشد.
 

7
The Princie Diamond
الماس پرنسی، 39.3 میلیون دلار
 

 

کریستیز نیویورک؛ 16 آوریل 2013
 

نسب نجیب آن به نظام های حیدرآباد برمی گردد، اما اخیراً موضوع یک خصومت خانوادگی بد بوده است. الماس صورتی فانتزی با شکوه 34.65 قیراطی متعلق به سیاستمدار و تاجر ایتالیایی Renato Angiolillo است. پس از مرگ او، فرزندانش بر سر املاک او دعوا کردند و ادعا کردند که خواهر و برادر ناتنی سنگ را دزدیده اند.
 

8
Queen Marie Antoinette’s Pearl
مروارید ملکه ماری آنتوانت، 36.2 میلیون دلار
 

 

ساتبیز ژنو، نوامبر 2018

پس از یک جنگ شدید مزایده، پیروز برای این آویز بزرگ مروارید طبیعی و الماس، قیمتی بی سابقه پرداخت کرد. نه فقط یک مروارید، بلکه متعلق به ملکه بدبخت فرانسه ماری آنتوانت بود و بخشی از مجموعه جواهراتی بود که توسط خانه سلطنتی بوربون-پارما ایتالیا فروخته شد. مالک جدید حق بیمه جواهرات ملکه را پرداخت کرد.
 

9
 The Orange 
پرتقال، 35.5 میلیون دلار
  
الماس پرتقال
  

کریستیز ژنو؛ 12 نوامبر 2013

این سنگ گلابی شکل 14.82 قیراطی به عنوان بزرگترین الماس نارنجی فانتزی شناخته شده، یک پدیده طبیعی است. همانطور که کریستی در کاتالوگ خود بیان کرده است، سنگی با این رنگ و اندازه ،نهایی ترین دارایی برای کلکسیونرهای الماس است.
  

10
گردنبند الماس و زمرد De Grisogono، 33.7 میلیون دلار
  
گردنبند زمرد
 

کریستیز ژنو؛ 14 نوامبر 2017

چگونه یک الماس 163.41 قیراطی رنگ D و بی عیب و نقص را به زیبایی بپوشید؟ فواز گروسی، مالک سابق دِ Grisogono که اکنون منقرض شده است، یک گردنبند زیبا از صدها زمرد و الماس ایجاد کرد تا زیبایی نفس گیر این سنگ را به نمایش بگذارد.