نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

توصیه مهم رییس اتحادیه در بازار طلا (7 اسفند 1401)

«نادر بذرافشان» درباره افزایش قیمت سکه و طلا گفت: شرایط موجود ناشی از نوسانات بازار ارز وعدم عرضه سکه در بازار است. عرضه سکه و ارز در بازار باید توسط بانک مرکزی مدیریت شود .
  
وی افزود: هم اکنون خرید و فروش طلا و سکه در بازار انجام نمی‌شود و با توجه به اینکه ثبات قیمت وجود ندارد، بسیاری از فعالان بازار متضرر شدند و حضور بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز و عرضه نیم سکه و سکه کامل تاثیر بسزایی دارد .
  
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: حباب سکه برابر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و براین اساس به مردم توصیه می‌کنیم مصنوعات طلا خریداری کنند چون ممکن است حباب کاذب باشد و با انتشار خبر و عرضه سکه کل حباب تخلیه شود و متضرر شوند.
  
وی توضیح داد: مصنوعات طلا از این جهت مقرون به صرفه است که نسبت به حباب سکه یک سوم هزینه اجرت ساخت می‌شود و در شرایط فعلی خرید سکه باید مدیریت شود
  
بذرافشان تاکید کرد: پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در روزهای آینده سخت است زیرا باید تغییرات قیمت در انس جهانی طلا و بازار ارز مورد ارزیابی قرار گیرد
  
وی درباره بی‌توجهی بازار طلا به کاهش بهای انس جهانی گفت: معمولا نوسانات قیمت انس جهانی بخش داخلی بازار طلای کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در شرایط موجود بازار طلا بیشتر متاثر از نوسانات ارز است .
  
این مقام صنفی تاکید کرد: هیچکدام از همکاران ما از التهاب موجود بازار راضی نیستند و التهاب در بازار موجب می‌شود ثبات اقتصادی نداشته باشیم و مردم در شرایط بی‌ثبات و دگرگونی خرید و فروش کنند و افراد علاقه‌مند هستند که در شرایط ثبات و آرامش معاملات خود را انجام دهند .