نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی 16 برند معروف طلا و جواهر - پارت چهارم (بولگاری)

بولگاری یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که در سال 1884 تأسیس شد و به دلیل جواهرات، ساعت‌ها، عطرها، لوازم جانبی و کالاهای چرمی خود شناخته شده است.

 در حالی که اکثر طراحی، تولید و بازاریابی توسط بولگاری نظارت و اجرا می شود، این شرکت در مواقعی با سایر نهادها شریک می شود. به عنوان مثال، عینک Bulgari از طریق قرارداد مجوز با Luxottica تولید می شود و Bulgari در سال 2001 یک سرمایه گذاری مشترک با Marriott International ایجاد کرد تا برند هتل خود، Bulgari Hotels & Resorts، مجموعه ای از املاک و مقاصد تفریحی در سراسر جهان را راه اندازی کند. 

  

خانه مد بولگاری

  

 بولگاری که در حال حاضر بخشی از گروه LVMH است، در منطقه اپیروس، یونان، در سال 1884 توسط نقره‌ساز سوتیریوس بولگاریس (به یونانی: Σωτήριος Βούλγαρης، ایتالیایی: Sotirio Bulgari) به عنوان یک جواهرفروشی منفرد تأسیس شد که در طول سال‌ها تبدیل به یک فروشگاه شده است. برند بین المللی این شرکت با شبکه‌ای از فروشگاه‌های مستقر و رو به رشد به یک بازیگر کلیدی در بازار لوکس تبدیل شده است. 

  

ریشه لغت بولگاری

  

 این علامت تجاری معمولاً با الفبای لاتین کلاسیک BVLGARI نوشته می شود و از نام خانوادگی بنیانگذار شرکت، سوتیریوس وولگاریس (به یونانی: Σωτήριος Βούλγαρης، تلفظ شده [soˈtiri.os ˈvulɣaris]؛ 1857–1932) گرفته شده است. ولگاریس یک نام خانوادگی یونانی است. 

  

  

لوگو

  

 لوگوی BVLGARI برای اولین بار در سال 1934 مورد استفاده قرار گرفت، زمانی که حروف برنجی طلاکاری شده آن درب مرکزی فروشگاه اصلی Via Condotti را تزئین کرد. در اشاره به روم باستان، "U" با حرف "V" جایگزین شد. از آن زمان، این علامت تجاری به الفبای لاتین کلاسیک BVLGARI است. 

  

از پیدایش تا دهه 1940
  

 وولگاریس ها خانواده ای نقره ساز از منطقه اپیروس یونان بودند. اینکه آیا خانواده ولگاریس از کورفو و خانواده ولگاریس از جواهرسازان ایتالیایی بولگاری از اپیروس یک خط پدری دارند یا نه مشخص نیست، اما کنت استفانوس وولگاریس انکار کرد که خانواده بولگاری از خانواده جواهرسازان ایتالیایی از نظر شجره نامه با خانواده وولگاریس کورفو مرتبط هستند. . بر اساس تواریخ خانواده وولگاریس که در کورفو ونیزی نوشته شده است، «خانواده ولگاریس سنت اسپیردون کورفو» از شخصیت‌های سلطنتی مردمان «بربر» می‌آیند، همانطور که یونانی‌ها به همه کسانی که مسیحی نشده‌اند، از رودخانه ولگا، می‌گویند.

  

بنیانگذار برند Bulgari Sotirios Voulgari است که در مارس 1857 متولد شد و از دهکده Epirus Paramythia، بزرگترین مرکز Vlachophone نقره‌سازی در بالکان آمد. او یکی از یازده فرزند پدرش جورجیوس ولگاریس (1823-1889) و مادر یونانی ویلاخوفون النی استروگاری بود. در سال 1881، سوتیریوس بولگاری به رم نقل مکان کرد و در سال 1884 اولین فروشگاه خود را از طریق سیستینا 85 افتتاح کرد. 
  

در سال 1888 با النی باسیو آرمانیایی ازدواج کرد که از او صاحب شش فرزند شد: کنستانتین-جورجیوس (1889-1973)، لئونیداس-جورجیوس (لئونیداس-جورجیوس). 1890-1966)، ماریا آتنا (1891-1976)، صوفیه (1893-1908)، الکساندرا (1895-1984) و اسپیردون (1897-1932). لئونیداس-جورجیوس پدر رئیس فعلی شرکت، پائولو بولگاری است.

  

  

 در سال 1905، او از فروشگاه Via Condotti رونمایی کرد که به گل سرسبد شرکت تبدیل شد. بولگاری در سال‌های اولیه‌اش به‌خاطر قطعات نقره‌ای که عناصری از هنر بیزانسی و اسلامی به عاریت گرفته بود، و ترکیب آنها با نقوش گل شناخته می‌شد. در آن زمان، پاریس اوج مد و خلاقیت بود و روندهای آن برای چندین دهه بر طراحی های سوتیریو تأثیر گذاشت: جواهرات اوایل دهه 20 با تنظیمات آرت دکو پلاتین مشخص می شدند، در حالی که نمونه های دهه 30 دارای نقوش هندسی الماس بودند - که گاهی اوقات در ترکیب با رنگ ها قرار می گرفتند. سنگ های قیمتی جواهرات قابل تبدیل نیز در آن زمان محبوب بودند، و یکی از قطعات اصلی بولگاری ترومبینو بود، یک انگشتر کوچک به شکل شیپور. 
  

بولگاری
  
 در سال 1932 سوتیریو درگذشت و تجارت را به دو پسرش، جورجیو (1890-1966) و کوستانتینو (1889-1973) واگذار کرد، که هر کدام علاقه شدیدی به سنگ‌ها و جواهرات قیمتی داشتند. در طول جنگ جهانی دوم، بیشتر جواهرات جدید از طلا ساخته می‌شد، زیرا جواهرات کمیاب بودند و طرح‌ها احساس طبیعی‌تری پیدا کردند. با پایان یافتن دهه 1940، بولگاری ساعت های دستبند سرپنتی را معرفی کرد. 

 

دهه 1950 و 1960: انقلاب رنگی و دولچه ویتا
  

 در دهه 1950، برخی از مشهورترین مشتریان بولگاری شامل الیزابت تیلور، آنا ماگنانی، اینگرید برگمن و جینا لولوبریجیدا بودند که رم در استودیوهای Cinecittà به عنوان "هالیوود روی تابر" شهرت یافتند. 

  

 در همان زمان بولگاری به سمت سبک جدیدی رفت. رونق پس از جنگ شاهد بازگشت به مواد گرانبها، به ویژه فلزات سفید پوشیده شده با الماس بود. در دهه 1950، بولگاری اولین سنجاق‌های گلدار خود را روانه بازار کرد که به دلیل تاج‌های الماسی لرزان، en tremblant نامیده می‌شوند.  

  

 در پایان دهه 1950، بولگاری شروع به ایجاد نقوش خود کرد و اشکال ساختار یافته و متقارن در مجموعه طلای زرد با جواهرات درخشان را معرفی کرد - که برای رنگ آنها به جای ارزش ذاتی انتخاب شده بودند. در میان این جواهرات چند رنگ، برش های کابوشن یکی دیگر از نوآوری ها بود. این قطعات جدید انحراف قابل توجهی از طراحی کلاسیک پاریسی داشتند. 

  


  
 پس از مرگ جورجیو در سال 1966، پسرش جیانی به همراه پسر عمویش مارینا به عنوان مدیر اجرایی شرکت را رهبری کرد. 

  

دهه 1970: خلاقیت و گسترش جهانی
  

 در طول دهه 1970، فروشگاه های Bulgari در نیویورک، ژنو، مونت کارلو و پاریس افتتاح شد. این دوره آغاز گسترش بین المللی گروه با جیانی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل است. تعدادی از نقوش جدید نیز برای اولین بار ظاهر شدند - جواهرات به دلیل فرم های زاویه دار، رنگ های قوی،  عناصر بیضی شکل با کابوشون، زنجیر و ماکسی سوتار قابل تشخیص بودند، در حالی که استفاده غالب از طلای زرد باعث می شد که قطعات گرانبها پوشیدنی تر به نظر برسند و تبدیل به آنها شوند. به عنوان علامت تجاری Bulgari شناخته می شود. در سال 1977، بولگاری با عرضه ساعت I BVLGARI وارد دنیای هورلوگری شد.  در آن زمان، جیانی با تمرکز بر طراحی محصول، بازنگری کامل شرکت را رهبری کرد. 

  

  

دهه 1980: جواهرات آماده
  

 در اوایل دهه 1980، برای نظارت بر تولید ساعت های بولگاری، بولگاری تایم در سوئیس تأسیس شد. در سال 1984، پائولو و نیکولا بولگاری، پسران جورجیو، به ترتیب رئیس و نایب رئیس شدند، در حالی که برادرزاده آنها، فرانچسکو تراپانی، مدیر اجرایی شد. افسر در سال 1985، جیانی از سمت مدیرعاملی استعفا داد و در سال 1987، پس از فروش یک سوم سهام خود در شرکت به برادرانش نیکولا و پائولو، تجارت خانوادگی را ترک کرد. 

  

از دهه 1990 تا هزاره جدید

  

 بولگاری در سال 1993 با عرضه اولین عطر خود، Eau Parfumée au The Vert و تأسیس Bulgari Parfums در سوئیس، برند خود را متنوع کرد تا بر تولید و تولید همه عطرها نظارت کند. در سال 1995، بولگاری با یک برنامه تهاجمی برای رشد پیش رفت و برای اولین بار در بورس اوراق بهادار میلان قرار گرفت. در سال 1996، این برند اولین مجموعه  لوازم جانبی خود را راه‌اندازی کرد که با روسری‌های ابریشمی شروع شد و سپس مجموعه‌ای از لوازم جانبی چرمی و عینک را توسعه داد.
 
در سال 1999، این برند حلقه B.zero1 را روانه بازار کرد.این شرکت بین سال‌های 1997 تا 2003 رشد 150 درصدی درآمد داشته است. بولگاری همچنان به ایجاد برندهای بسیاری ادامه می‌دهد که آنها را به یکی از سودآورترین برندهای لوکس در صنعت جواهرات تبدیل کرده است. 

  

  

قرن 21
  

 سال 2000 با خرید برندهای ساعت سازی لوکس دانیل راث و جرالد جنتا و به دنبال آن تصاحب شرکت جواهرات کرووا و دیگر شرکت هایی که در کالاهای چرمی و ساعت سازی تخصص داشتند، آغاز شد. . افتتاح اولین هتل بولگاری در میلان در سال 2004، استراتژی توسعه برند را بیشتر تایید کرد و نتیجه سرمایه گذاری مشترک با گروه لاکچری، بخشی از Marriott International بود. در سال 2009، Bulgari صد و بیست و پنجمین سالگرد خود را با مروری بر تاریخچه این برند در رم در Palazzo delle Esposizioni جشن گرفت .در همان سال، مار - موتیفی که در مجموعه‌های Bulgari از دهه 1960 ظاهر شد - دوباره به عنوان نماد مجموعه Serpenti ظاهر شد.
  
 در سال 2011، Bulgari یک اتحاد استراتژیک با LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA، گروه لوکس پیشرو در جهان امضا کرد. این قرارداد مبتنی بر انتقال سهام خانواده بولگاری در Bulgari S.p.A به LVMH بود، یک معامله تمام سهام به مبلغ 4.3 میلیارد یورو (6.0 میلیارد دلار) که بالاتر از پیشنهاد LVMH برای هر شرکت دیگری بود.   طبق این قرارداد، خانواده بولگاری 50.4 درصد از سهام کنترلی خود را در ازای 3 درصد LVMH فروخت و بدین ترتیب دومین سهامدار بزرگ خانوادگی پس از Arnaults در LVMH شد. این تصاحب اندازه ساعت و جواهرات LVMH را دو برابر کرد، که در زمان خرید شامل ساعت‌های Tag Heuer و گردنبندهای الماس De Beers بود. این خرید در 4 اکتبر 2011 به پایان رسید زیرا بولگاری از بورس ایتالیا حذف شد. 
  
جواهرات بولگاری
  
 در سال 2014، بولگاری 130 سالگرد این برند را جشن گرفت. به مناسبت این مناسبت، مغازه در Via Condotti 10 توسط معمار پیتر مارینو "تصور مجدد" شد و دوباره باز شد. در همان روز، این برند 1.5 میلیون یورو برای بازسازی پله های اسپانیایی به شهر رم اهدا کرد. چند ماه پس از افتتاحیه بزرگ، DOMVS در بوتیک بازطراحی شده بولگاری افتتاح شد و یک فضای گالری به خانه مجموعه میراث بولگاری ایجاد کرد. 
  

  
 در سال 2017، Bulgari یک دفتر مرکزی جدید تولید جواهرات را در Valenza افتتاح کرد. بزرگترین تولیدکننده در اروپا، با مساحت کل 14000 متر مربع (150000 فوت مربع)، گواهینامه طلایی LEED (رهبری در طراحی انرژی و محیطی) را برای پایداری در طراحی خود دریافت کرده است. این تاسیسات بر روی خانه سابق اولین طلاساز در والنزا، فرانچسکو کارامورا ساخته شده است. این ساختمان ها از الگوی یک domus رومی پیروی می کنند و در اطراف یک حیاط مرکزی ساخته شده اند.