نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.489.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

اهمیت طلا چیست؟ چرا طلا، همیشه طلاست؟!...

 

- طلا ، از گذشته های دور و از زمانی که انسان آن را به عنوان یک فلز ارزشمند کشف کرد، به دلیل جلای زیبا مورد توجه قرار گرفت. در طول زمان عواملی چون مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و واکنش های شیمیایی، شکل پذیری خوب و صد البته کمیاب بودن آن بر ارزش و اهمیت این فلز افزوده است.

 

- موارد استفاده این فلز به طور عمده در تولید شمش و سکه های طلا و به عنوان سرمایه و ذخایر استراتژیک ملت ها، و پشتوانه اقتصادی کشورها بوده است و از همین رو همواره بازار طلا و قیمت های آن به طور لحظه ای مورد رصد و معاملات آن در حال حاضر بروی تابلوهای بورس بزرگترین کشورها و بازارهای جهانی بیشترین آمار بازدید را ازان خود کرده است.

  

- مورد استفاده عمومی دیگر این فلز، خرید زیورآلات طلا، گردنبند طلا، انگشتر طلا، دستبند طلا و .... بوده است که همواره متوجه افراد همه کشورها به عنوان جذابیتی خاص و عنصری کمیاب بوده است. اقشار مختلف مردم، پیر و جوان ، غنی و فقیر، مرد و زن در نقاط مختلف جهان این فلز را به عنوان عنصری از زیبایی در لایف استایل و مجالس و مهمانی ها و ... مورد ستایش و توجه خود قرار میداده اند.

  

طلا خورشید

  

- از نکات دیگری که در اهمیت و ارزش طلا باید به آن اشاره کنیم،کل طلای استخراج شده در طول تاریخ حدود 145000 تن میباشد که ارزش این طلا با اونس 900 دلاری حدود 4170 میلیارد دلار خواهد بود. قبل از اینکه پول امروزی رواج پیدا کند، سکه های ضرب شده از طلا اهمیت زیادی در تجارت بین انسان ها داشته اند.

  

- این فلز همچنین در ساخت قطعات الکترونیک دقیق نیز کاربرد هایی را ایجاد کرده که جایگزینی برای آن در حال حاضر وجود نخواهد داشت.