نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.538.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

5 نکته جالب در مورد برند کارتیر که نمیدانستید؟

برند کارتیر یا کارتیه ، (Cartier) نام شناخته شده ای که توانسته است سهم قابل توجهی از زیورآلات طلا و جواهر را، تحت نام این برند، فعال و پررونق نگه دارد. درباره تاریخچه و موسسین این برند مقالات زیادی تا کنون نوشته شده است اما در اینجا ما قصد داریم تا به طور خلاصه شما را با 5 نکته جذاب از این برند در میان بگذاریم تا آشنایی بیشتری با بیوگرافی محصولاتی که شما نیز ممکن است در طلا و جواهرات روزمره خود از این برند استفاده میکنید، داشته باشید.

   

1- شهرت این برند از کجا آمده است؟ در حقیقت این برند شهرت خود را از طراحی جواهرات به صورت انحصاری برای خاندان های سلطنتی و اشراف در طول تاریخ به دست آورده است. این موضوع تاریخچه طولانی خود را دارد اما برای نمونه میتوان به این مورد اشاره کرد که پادشاه انگلستان، ادوارد هفتم در دهه 1900 میلادی به این برند لقب "جواهرساز پادشاهان و پادشاه جواهرات" داده است و طبق نشان سلطنتی این برند برای خانواده های سلطنتی شناسانده شده است.

  

2- برند کارتیر برای اولین بار از طلای سفید یا پلاتین در ساخت جواهرات خود استفاده کرده است.

  

3- نماد گرایی کارتیر در بسیاری از محصولات آن دیده میشود. برای مثال دستبند کارتیر لاو یا همان عشق یا (پیچ کارتیر) نمادی از عشق و دلبستگی است، ایده ای از کمربندهای عفاف در طول جنگهای صلیبی بود که همسران برای نمادی از وفاداری در دوری از همسران خود که در جنگ بوده اند آنها را میپوشیدند. شاید هیچ کس فکر نمیکرد که تبلیغات این دستبند با یک پیچ گوشتی کوچک میتواند اینچنین موفقیتی را برای این طرح دستبند به همراه داشته باشد.

  

4- شعار شرکت کارتیه: "هرگز تقلید نکنید، همیشه به دنبال نوآوری باشید. ایده های لوکس و نوآوری های این شرکت شعار آن را تداعی میکنند.

  

5- امضای خاص این شرکت در بعضی محصولات: پلنگ های کارتیر یک از معروف ترین امضاهای این شرکت در طراحی های جواهرات لوکس آن تبدیل شده است. سابقه ی این امضا به طراحی سنجاق سینه ای برای همسر پادشاه ادوارد هفتم بود که با این ازدواج از سلطنت دست کشید و این ازدواج شهرت جهانی پیدا نمود.