نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.714.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

مدال های طلای المپیک چقدر می ارزند؟!...

برخی افراد تصور می‌کنند که به دلیل ساخته شدن مدال های طلا ورزشکاران از جنس طلای خالص، ورزشکاران گاهی اوقات تمایل دارند تا آن را گاز بگیرند، اما در واقع، مدال‌های المپیک بیشتر از نقره ساخته شده‌اند و تنها روکشی از طلا دارند. با این حال، ارزش نمادین و معنوی این مدال‌ها برای ورزشکاران بسیار بیشتر از ارزش فلزی آن‌هاست و کسب چنین مدالی دستاوردی است که هر ورزشکاری آرزوی آن را دارد.
 
کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مسئولیت تعیین خصوصیات فیزیکی مدال‌های المپیک را بر عهده دارد، اما تصمیم نهایی در مورد طراحی آنها به عهده کشور میزبان است. 
  
مدال های المپیک پاریس
 
92.5 درصد مدال های طلای المپیک از نقره ساخته شده است!
  

حدود 92.5 درصد مدال های طلا و نقره در المپیک از نقره ساخته میشوند و برای مدال برنز 92.5  درصد مس استفاده شده است و مابقی مواد تشکیل دهنده مدال میتواند از طلا یا فلزات دیگر باشد.
این مشخصات مواد مرجع بوده و کشور میزبان در هر المپیک می‌تواند در طراحی و ظاهر مدال‌ها خلاقیت به خرج دهد. آگاهی از این جزئیات به میزبانان المپیک کمک می‌کند تا مدال‌های یادبود جذاب و منحصربه‌فردی را ارائه دهند. در المپیک پاریس میزان طلای موجود در مدال های طلا تنها 1 درصد بوده است!
 
با این حال هزینه ساخت مدال های المپیک 2024 حدود 950 دلار برآورد شده بوده است که در میان قیمت مدالهای طلا در ادوار المپیک، با توجه به قیمت روز فلزات و طراحی استفاده شده در ساخت آنها بیشتر مقدار در طول ادوار المپیک بوده است.
 
مدالهای المپیک پاریس، طراحی شده توسط شومت، برند معروف جواهرسازی فرانسه هستند که در ساخت آنها از تکه های آهن برج ایفل که هنگام بازسازی این برج در سالهای گذشته از آن جدا شده اند، استفاده شده است. با این حال در روزهای گذشته حواشی مربوط به کیفیت پایین ساخت مدالهای المپیک این شرکت را وادار کرده است تا برای ورزشکارانی که مدال آنها دچار رنگ رفتگی و ایراد ظاهری شده است، امکان تعویض مدال را فراهم کنند.
 
المپیک پاریس
 
 
 انگشتر طلا
 
دستبند طلا
 
گردنبند طلا
 
گوشواره طلا
 
آویز طلا
 
نیم ست طلا
 
سرویس طلا