نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.461.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طلا سفید

طلای سفید در واقع همان طلای معمولی و زرد است که برای تغییر رنگ، با یک یا چند فلز دیگر آلیاژ و مخلوط می شود و در نتیجه یک آلیاژ سفید ایجاد مکند. برخی از این فلزات مورد استفاده پالادیوم، منگنز و روی میباشند. طلای سفید در این حالت میتواند رنگ مایل به زرد هم داشته باشد و شدت آن بستگی به مقدار فلز سفیدی دارد که در آن استفاده شده است. به هر حال، بخش قابل توجهی از مواد آلیاژ آن، از طلای زرد تشکیل شده است و به همین دلیل برای از بین بردن این رنگ زرد، بسیاری از جواهرسازان طلای سفید را با رودیوم آب میدهند. جواهرات بدست آمده از این روش بیشتر شبیه پلاتین هستند اما بسیار مقرون به صرفه ترند.
 
طلا سفید و زرد
 
اما سوالی که در پشتیبانی وبسایت ملک ثابت هرزگاهی با آن مواجه میشویم این است که چرا طلا سفید پس از مدتی زرد میشود و رنگ خود را از دست میدهد. در اینجا توجه شما را به علت هایی که ممکن است این اتفاق رخ دهد و نکاتی برای نگهداری هرچه بهتر از طلای سفید جلب میکنیم.
 
سرویس طلا سفید
  
اگر یک جواهر با عنوان طلای سفید و بدون هیچ اشاره ای به رنگ زرد خریده اید، به احتمال زیاد شما طلایی با آبکاری رودیوم یا همان طلا سفید را تهیه کرده اید. آبکاری رودیوم ممکن است برای رنگ طلای سفید خوب باشد، اما این پوشش همیشگی نیست. جواهرات شما هر روز در معرض اصطکاک قرار می گیرند و اسید ها و چربی هایی که به طور طبیعی در پوست شما قرار دارند میتوانند مخصوصا رنگ قسمت هایی از طلای شما را که با پوست شما مستقیما در تماس است تغییر دهند و همچنین شوینده ها و لوسیون ها و صابون و ...نیز میتواند باعث از بین رفتن این لایه شود و سرانجام لایه زیرین زرد رنگ میتواند قابل مشاهده می شود.

بهترین راه برای نگهداری طلا سفید ، جدا از عدم استفاده مکرر آنها، آبکاری مجدد آنها در گذر زمان خواهد بود. یکی از دلایل دیگری که طلای سفید نیاز به آبکاری مجدد خواهند داشت، آلیاژ لایه زیرین آنها (آلیاژ نیکل) است که میتواند با گذر زمان و از بین رفتن لایه رودیوم بالایی ، برای پوست شما حساسیت ایجاد کند. و بطور خلاصه انگشتر طلای سفید شما واقعا طلای سفید نیست و طلا و جواهرسازان از لایه ای از فلز رودیوم برای آبکاری روی آنها استفاده میکنند که در گذر زمان نیاز به تمدید و آبکاری مجدد خواهد داشت.
 
 
 
 انگشتر طلا
 
دستبند طلا
 
گردنبند طلا
 
گوشواره طلا
 
آویز طلا
 
نیم ست طلا
 
سرویس طلا