نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.460.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

کاهش قیمت طلا ادامه دار خواهد بود؟

در حالی که هر گرم طلا با قیمت 2 میلیون و 240 هزار تومان، پایین ترین قیمت خود را در سال جاری، تجربه میکند، بازار پیشبینی ها در مورد کاهش ادامه دار قیمت طلا، یا توقف این روند در بین فعالین بازار داغ است.
 
دلایل کاهش قیمت طلا در یک ماه گذشته
 
مهمترین دلیلی که برای کاهش 140 هزارتومانی قیمت هر گرم طلای 18 عیار در یک ماه گذشته میتوان ذکر کرد، کاهش قیمت اونس جهانی طلا تا محدوده 1820 دلار و کاهش تقریبا 100 دلاری آن در سه ماه گذشته نام برد.
 
اصلی ترین دلیل کاهش قیمت طلای جهانی، ادامه مسیر بالا نگه داشتن نرخ بهره آمریکا، توسط فدرال رزرو عنوان میشود. این موضوع ارزش دلار جهانی را به بالاترین سطح خود در ۱۱ ماه اخیر رسانده و بار دیگر طلای جهانی را در مسیر نزولی قرار داده است. به عقیده برخی کارشناسان تداوم شیب صعودی شاخص دلار، احتمال سقوط طلا به کانال ۱۷۰۰ دلاری را نیز به همراه خواهد داشت. فعالان این بازار اعتقاد دارند به دنبال کاهش قیمت طلای جهانی باید منتظر افت بیشتر قیمت انواع سکه و همچنین طلای ۱۸عیار در هفته پیش‌ رو باشیم. نکته دیگری که فعالان این بازار بر آن تاکید می‌کنند، کاهش تقاضا و تداوم شرایط رکودی به دنبال افت قیمت طلا است. با اینکه انتظار می‌رفت با شروع ماه جدید قمری دادوستد در این بازار از سر گرفته شود، اما این اتفاق رخ نداده است. 
 
روز گذشته، هردلار نیز با قیمت ۴۹هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه افزایش قیمت ۳۰تومانی را نشان میداد و همچنین هر سکه امامی با قیمت ۲۷میلیون و ۳۰هزار تومان به فروش رسید که کاهش قیمت ۲۰هزارتومانی را نسبت به آخرین معاملات روز دوشنبه ثبت کرده است. فعالان بازار معتقدند تعطیلی‌های هفته‌ گذشته و انتظار برای اخبار مثبت سیاسی از دلایل ثبات قیمت در بازار ارز بوده است. با این حال به دنبال افت شدید ارزش طلای جهانی پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و انواع سکه در بازار طی هفته آینده کاهش یابد.
 
 
 
 انگشتر طلا
 
دستبند طلا
 
گردنبند طلا
 
گوشواره طلا
 
آویز طلا
 
نیم ست طلا
 
سرویس طلا