نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.537.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آیا سکه رو بهم گرون فروختن؟!؟

یکی از سوالاتی که ممکن است هنگام خرید سکه با مشاهده قیمت های وبسایت ها و منابع اعلام نرخ مختلف با آن مواجه شوید، این است که چرا سکه ای که خریده اید گران بوده یا اختلاف قیمت خرید شما از بازار شما را به این فکر وا میدارد که نکند سکه را گران خریده باشید!
 
در اینجا به چندین مورد از دلایلی که ممکن است برای شما این تصور را ایجاد کرده باشد اشاره خواهیم کرد:

- به دلیل نوسان بالای نرخ طلا ممکن است، تغییر قیمت سکه در بازه زمانی صبح و عصر و حتی در ساعت های مختلف باعث این موضوع شده باشد.
 
-تفاوت طرح ها در سکه های الیزابت ، پارسیان، انواع شمش های طلا، و همچنین طرح جدید بودن یا طرح قدیم بودن آنها ممکن است تفاوت قیمتی را ایجاد کرده باشد که با سوال از فروشنده میتوانید اطلاع دقیق تری نسبت به خرید خود پیدا کنید.
 
-بعضی از سایت ها و صفحات اعلام نرخ، همانند صفحه نرخ روز ملک ثابت برای سکه های پارسیان و شمش های طلا و .. ممکن است ارزش طلای آنها را ذکر کرده باشند و با توجه به تغییرات سود فروش برای این موارد امکان اعلام قیمت دقیق نباشد. از اینرو باید در نظر بگیرید که ممکن است مبلغی به عنوان سود فروش نیز در هنگام خرید شما به این مبالغ اضافه خواهد شد.
 
-رقابت در بازار و عرضه و تقاضا از عوامل دیگری هستند که میتوانند اختلاف قیمت های جزئی را در اعلام نرخ های سکه های مختلف به ارمغان آورند.

اما در مورد اختلاف قیمت سکه های طرح جدید و قدیم در بازار، به نظر رئیس اتحاده طلا و جواهر تهران این موارد میتواند به دلیل رفتارهای هیجانی خریداران و بالا بودن تقاضا برای خرید سکه طرح جدید از سوی مردم برگردد.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: " تنها عامل تقاضا می‌تواند اختلاف نرخ میان سکه طرح جدید و قدیم را در بازار رقم بزند، چرا که سکه طرح جدید از نظر وزن، عیار و رنگ هیچگونه تفاوتی با سکه طرح قدیم ندارد. تنها تفاوت این دو سکه، نقشی است که روی این دو سکه حک شده است. ولی این طور در ذهن مصرف‌کنندگان و مردم شکل گرفته که سکه امامی که تاریخ ضرب سال ۸۶ را دارد، خریداری کنند و سکه طرح قدیم نخرند."
 
 ارزش سکه
 

 
انگشتر طلا
 
دستبند طلا
 
گردنبند طلا
 
گوشواره طلا
 
آویز طلا
 
نیم ست طلا
 
سرویس طلا