نرخ روز یک گرم طلای 18 عیار: 3.560.000 تومان

لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

به طلا حساسیت دارید؟ چگونه تشخیص دهید و چه کاری می توانید انجام دهید

گرده، گرد و غبار، حیوانات خانگی و غذا از آلرژن های رایج هستند. اما اینها تنها چیزهایی نیستند که می توانند باعث خارش بینی، بثورات پوستی یا عطسه شوند. تماس پوستی با طلا نیز در برخی افراد باعث واکنش آلرژیک می شود.
 
مشخص نیست که چند نفر نسبت به طلا واکنش نشان می دهند. اما از 4101 نفری که در مطالعه ای در سال 2001 برای آلرژی به طلا آزمایش کردند، حدود 9.5 درصد آنها مثبت بودند و تعداد زنان بیشتر از مردان مثبت بود.
 
اما برای روشن بودن، واکنش به طلا لزوماً به دلیل خود طلا نیست، بلکه به دلیل فلزات موجود در طلا، مانند نیکل است. مقداری طلا حاوی مقادیر کمی نیکل است. بنابراین اگر به فلز یا نیکل حساسیت دارید، تماس با انواع خاصی از طلا ممکن است باعث واکنش پوستی شود.
 
علائم آلرژی به طلا چیست؟
 
علائم آلرژی به طلا مشابه علائم ناشی از سایر حساسیت ها است. واکنش بدن به مواد آلرژی زا متفاوت است، اما علائم معمول می تواند شامل موارد زیر باشد:

تورم
 
کهیر

سرخی

خارش

لایه برداری

نقاط تاریک

تاول زدن

 

علائم می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. آنها می توانند مدت کوتاهی پس از تماس با طلا یا پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت ایجاد شوند.
 
اگر انگشتر طلا بپوشید، ممکن است قرمزی، تغییر رنگ یا خارش در انگشتتان ایجاد شود. همچنین ممکن است پس از پوشیدن گوشواره طلا یا گردنبند طلا، علائمی در گوش یا اطراف گردن خود ایجاد کنید.
 
تشخیص آلرژی طلا از سایر آلرژی ها دشوار است، بنابراین ممکن است علائم را به اگزما یا نوع دیگری از درماتیت تماسی نسبت دهید. با حساسیت به طلا، هر بار که پوست خود را در معرض طلا قرار می دهید، احتمالاً همان واکنش را نشان می دهید.
 
علت دقیق آلرژی به طلا ناشناخته است، اما علائم زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن شما به این فلز حساس شود. حساسیت به سایر انواع فلز و همچنین داشتن سابقه خانوادگی آلرژی به نیکل یا فلز می تواند احتمال ابتلا به آلرژی طلا را افزایش دهد.
 
همچنین ممکن است به دلیل فلزات دیگری که با آنها مخلوط شده اند به جواهرات طلا یا سایر اقلام طلا واکنش نشان دهید. نیکل یکی از رایج ترین آلرژن های فلزی است و اغلب با طلا آلیاژ یا مخلوط می شود.

 

 

 
انگشتر طلا
 
دستبند طلا
 
گردنبند طلا
 
گوشواره طلا
 
آویز طلا
 
نیم ست طلا
 
سرویس طلا